Zahvala za pomoč pri nastopu na socialnih omrežjih

S spodnjo objavo se zahvaljujemo za pomoč pri našem nastopu tudi na socialnem omrežju Facebook.

Čeprav je Facebook v zadnjih letih vedno bolj prepleten s poslovanjem podjetij, marsikdo njegove moči še vedno ne izkorišča dovolj. Morda zato, ker ga kljub vsemu še ne pozna dobro, ga ni vešč ali pa preprosto ne zaupa »novotarijam« te vrste.

Bistvena stvar, ki jo je potrebno razumeti pri Facebooku je, da niti približno ni tradicionalen medij, kot sta recimo televizija in radio. Zatorej tudi oblika sporočil, ki jih posredujemo na Facebooku, ne sme biti »tradiconalna«, ampak prilagojena Facebooku in temu, kar je oziroma kakor deluje. Facebook ni isto kot vsi ostali mediji, le s to razliko, da je »pač na internetu«.

Jasno je, da je končni namen vseh aktivnosti na Facebooku povečanje prodaje oziroma pridobitev novih strank, vendar pa ta pot ni tako direktna, kot bi si kdo mislil. Je precej bolj zavita, drugačna in deluje na dolgi rok, ne pa v hipu.

Zato posebej opozarjam, da Facebook ni nekaj, kar poskusiš, ko nič drugega ne deluje več, ampak je orodje, ki ti lahko s pravilno uporabo v dobršni meri pomaga pri poslovanju, spoznavanju strank, prilagajanju produktov, navezovanju odnosov z njimi, ipd.

V bistvu bi lahko Facebook primerjali s s sproščenim kramljanjem s potencialnimi strankami, brez direktne prodaje.

Kako uporabljati Facebook za podjetje?

Najprej ustvari FB stran

Facebook stran je temeljna točka, izhodišče vseh tvojih aktivnosti na Facebooku. Osebni profil v poslovne namene NI dovoljen, čeprav je na prvi pogled videti precej boljša izbira.

Ko je Facebook stran postavljena, jo lepo opremi. Dodaj lepo naslovno fotko, kratek in jedrnat opis podjetja, kontaktne podatke in recimo vsaj tri objave, da bo morebitni novi član že lahko videl nekaj dogajanja.

Ime tvoje nove Facebook strani naj bo lahko in kratko, da si ga človek hitro zapomni. Nikar v ime FB strani ne dodajaj d.o.o. ali s.p., saj so te vrste dodatki povsem nepotrebni, hkrati pa niso prav nič seksi.

FB stran lahko ustvariš tukaj.

Naslednji korak je določitev ciljne publike

Potem si izberi svojo ciljno publiko. Je večina tvojih strank žensk? So to moški? Starejši ali mlajši ljudje? Imajo družino? Kaj jih še zanima poleg tvoje storitve?

Vem, težko se je upreti skušnjavi, da bi na svojo FB stran povabil kar vse po vrsti. Mnogo jih razmišlja celo v stilu »če bo otrok videl to na FB, bo povedal mami, potem pa bo ona kupila«. Greva stavit, da otrok tega ne bo povedal mami, ker ga zanimajo čisto druge stvari?

Zavestno zanemari ljudi, ki niso tvoje ciljne stranke. Pišeš blog za ženske? Potem nagovarjaj ženske. Imaš avtoservis? Potem se posveti moškim, ki ponavadi odločajo o servisih za avte.

Naredi si čimboljšo predstavo, kdo točno je tvoja stranka in od tega ne odstopaj.

Sledi grajenje baze članov

Poenostavljeno to pomeni, da na svojo FB stran poskušaš čim hitreje dobiti čim več ljudi, ki spadajo v tvojo ciljno publiko.

Za začetek na svojo Facebook stran povabi prijatelje in prijateljice, ki jih poznaš. Pa ne kar vse po vrsti, ampak le take, ki jih tvoj produkt ali storitev zanimata oziroma so v tvoji ciljni publiki.

Nameni nekaj denarja za tisti osnovni »štart«, da se na FB strani zbere vsaj 500 ali več članov. Če bo kakšen več, ne bo škodovalo. Hkrati pa skrbi da se število članov vsak mesec redno povečuje.

Pripravi si načrt objav in vsebin

V načrtu objav in vsebin določiš, kaj boš objavljal in kdaj. En dan fotko, naslednji dan kakšno povezavo, tretji dan morda kakšno vprašanje, četrti dan spodbuden citat. Ko boš nekliko spoznal svojo ciljno publiko, boš tudi že približno vedel, kaj jim je všeč ali kaj bi jim prišlo prav.

Naj te ne skrbi, če občasno objaviš kakšno povezavo do druge spletne strani ali vsebino, ki ni povsem povezana s tvojim podjetjem. Garantiram (iz lastnih izkušenj), da bodo tvoji člani veseli tudi kakšne take objave.

Svojo FB stran vedno smatraj kot skupino ljudi, ki jo moraš zabavati, informirati, za njih lepo skrbeti in se z njimi pogovarjati. Zato po vsaki objavi ostani še malo tam. Poglej komentarje in na njih tudi odgovori ali pokramljaj s kom.

Ne obupaj

Zadnji korak je v bistvu proces, ki se nikoli ne konča. Namreč, veliko Facebook strani začne veselo, na polno, ko pa se v začetnem obdobju ne zgodi nič konkretnega, jim počasi »pade dol«, bolj poredko objavljajo in na koncu celo povsem odnehajo.

Pomembno je, da ne odnehaš. Pripravi si čim več vsebin, vztrajaj vsaj 6 mesecev, dodajaj ideje in zamisli, pogovarjaj s s člani, ki so že na FB strani, spoznavaj jih in poskušaj vzpostaviti zaupanje.

Pri tem tudi razmišljaj, kako jih lahko pripraviš do tega, da ti bodo počasi zaupali svoj email naslov oziroma, poskušaj jih spraviti na spletno stran, od tam v svojo email bazo in potem šele v »prodajne aktivnosti«.

Zagotovo bo sčasoma kakšna stranka prišla s Facebooka. Morda ne ob prvi objavi, morda ne v enem tednu, lahko bo prišla šele po dveh mesecih. Ampak bo.

Ker boš s svojo FB stranjo skrbel, da bodo tvoje stranke dobivale odgovore na vprašanja, rešitve njihovih težav, bodo sčasoma dobile dober vtis o tebi in tvojem podjetju. In ko ti stranke začnejo zaupati, je to prvi korak k prodaji.

S Facebook stranjo boš tako vsak dan z malimi koraki hodil proti novim strankam, novim priložnostim in novim poslom.

Dodatno priporočilo: Kako optimizirati spletno stran